Ortograficzne łamigłówki (kl. I-II)
Uczniowie podczas ciekawych zabaw i gier są wprowadzani w świat czytania, zasad ortograficznych oraz gramatyki języka polskiego. Wszystkie ćwiczenia wykonywane są w atrakcyjny dla dzieci sposób, pobudzając wielozmysłowy rozwój dziecka.
Podczas zajęć proponujemy między innymi:
- zabawy z gramatyką języka polskiego,
- ćwiczenia analizy i synteza sylabowej,
-wprowadzenie dziecka w świat zasad ortograficznych,
- ćwiczenia wydzielania opozycji fonologicznych głosek,
-ćwiczenia czytania metoda sylabową,
- ćwiczenia stymulujące lewą półkulę mózgu,
- ćwiczenia w odróżnianiu wyrazów podobnych,
- zabawy językowe,
- ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej oraz słuchowej
-ćwiczenia pamięci symultanicznej i sekwencyjnej,
-ćwiczenia kategoryzowania i wykluczania ze zbioru,
- podstawy słowotwórstwa.
Ortograficzne łamigłówki (kl. IV-VIII)
Uczniowie w atrakcyjny sposób są zachęcani do twórczej zabawy językiem. Podczas zajęć stawiamy przed nimi zagadki związane z obszarem słowotwórstwa, fonetyki oraz gramatyki języka polskiego. Proponujemy uczniom między innymi:
- Zagadnienia dotyczące wyrazów i związków wyrazowych,
- przypomnienie zasad ortograficznych,
- wprowadzanie nowych pojęć (np. pleonazm i tautologia),
- wydzielanie słów nadrzędnych i podrzędnych,
- wprowadzanie elementów słowotwórstwa,
- dokonywanie kategoryzowania wyrazów,
- ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej,
- ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej,
- ćwiczenia pamięci symultanicznej i sekwencyjnej,
- wprowadzanie elementów fonetyki,
- omawianie znanych adaptacji filmowych,
- prezentacje multimedialne dotyczące różnych tekstów kultury.